UNCOMMOM STORE

DISCIPLINESㅣINTERIOR
TYPOLOGYㅣRETAIL
DURATIONㅣ20240/09 - 2020/12
LOCATIONㅣYEOUIDO, SEOUL, KR
CLIENTㅣTHE HYUNDAI
STATUSㅣCOMPLETED
SIZEㅣ33M2

DIRECTINGㅣ
KYUNGSIK PARK
DESIGNㅣ
JISUN SEOK
PHOTOGRAPHㅣYONGJOON CHOI
한국의 대표적인 유통대기업인 현대 백화점 그룹과 함께 ARCHI@MOSPHERE 는 Uncommon Store 프로젝트를 통해 최첨단기술을 통합하여 소비 경험에 있어 새로운 라이프 스타일의 태동을 제시했습니다. 현대백화점 그룹은 서울의 중심 여의도에 한국에서 가장 큰 백화점 더 현대 서울을 신규 오픈 하면서 새로 운 미래 쇼핑 환경을 기획 하였습니다. AWS(아마존 웹서비스) 와 현대 백화점은 기술 부분 협업해 국내 최초 자체개발한 구현한 무인 자동 결제 매장 시스템이 그중 하나 입니다. 이러한 소비 경험을 만들기 위해 클라우드 시스템과 인터넷 초 연결망, ICT, AI 복합센서와 머신러닝등의 기술이 적용되었고 최종적으로 IoT를 통한 공간과 사람의 양방향 커뮤니케이션을 구현하였습니다.
Archi@Mosphere formed a partnership with Korea's retail conglomerate, Hyundai Department Store Group. The joint project applies the cutting-edge technological pieces in Uncommon Store Project. This project engages in a new consumer experience through the means of technology. Hyundai Department Store Group wants to be the forerunner in a future shopping environment by launching the largest department store in Yeouido, the financial hub of Seoul, South Korea. Moving away from the old convention of in-person commerce, Uncommon Store is the first unmanned store to be implemented and built with corporates. This ‘untact’ system results from collaborations between AWS (Amazon Web Service) and Hyundai Group. The store is accessed by scanning QR codes, which provides a customized experience, based on the stored data, of commerce. The system targets customers from the “MZ” generation, a Korean buzzword for those who are most familiar with the idea of the unmanned payment system at a very early age. These young consumers will drive the dominant commerce system in the next few years. They can adapt to the new payment system as the new norm in commerce and exchange.