SHINSEGAE GYEONGGI 4F RENOV
DISCIPLINESㅣINTERIOR
TYPOLOGYㅣRETAIL
DURATIONㅣ2021/09 - 2022/01
LOCATIONㅣGYEONGGI, KR
CLIENTㅣSHINSEGAE DEPARTMENT
STATUSㅣDESIGN PROPOSAL
SIZEㅣ1434PY

DIRECTINGㅣ
KYUNGSIK PARK
DESIGNㅣ
JIEUN KIM
BALEUM LEE
한 번에 모든 것이 명확하게 인지되거나 경계가 뚜렷하지 않은, 계속해서 새롭고 풍부한 사건이 연속적으로 일어나는 유통 공간환경을 제시합니다. 고객은 바라만 보던 'RUNWAY' 를 직접 거닐며 다양한 시퀀스를 경험할 수 있고, 고객이 걷는 길 자체가 MAIN EVENT 공간으로 변화된 경험을 합니다. 길을 중심으로 다양한 이벤트와 브랜드의 사건이 호기심 요소로 작용하며, 기존 런웨이에서의 주체와 객체가 반전되는 공간 경험을 제공합니다.
Presenting a distribution space environment where everything is not clearly perceived at once or boundaries are not distinct, but rather, a continuous flow of new and rich events takes place. Customers can directly stroll through the envisioned 'RUNWAY,' experiencing various sequences, where the path they walk transforms into an experiential MAIN EVENT space. With the path as the focal point, diverse events and brand occurrences act as elements of curiosity, providing a spatial experience where the roles of subjects and objects are reversed from the traditional runway.