HERMES

DISCIPLINESㅣINTERIOR
TYPOLOGYㅣRETAIL
DURATIONㅣ2022/02 - 2022/05
LOCATIONㅣGANGNAM, SEOUL, KR
CLIENTㅣHERMES
STATUSㅣDESIGN PROPOSAL
SIZEㅣ80M2

DIRECTINGㅣ
KYUNGSIK PARK
DESIGNㅣ
JIEUN KIM
WONKYOUNG KIM
에르메스를 처음 접하는 젊은 entry 고객들을 위해, 브랜드에 대한 심리적 장벽을 해소하고 흥미를 높여 브랜드와 함께한 특별한 기억을 남기는 것을 목표로 삼았습니다. 동시에 에르메스의 가치와 본질은 유지하면서도, 유머와 광기가 느껴지는 예상치 못한 시도를 통해 그들만의 장인정신과 우아함을 강조합니다. 에르메스만의 태도가 자연스럽게 드러난 공간으로 고객들에게 진정성있는 코드를 자극하고자 합니다.
To introduce young entry-level customers to Hermès, our goal is to alleviate psychological barriers associated with the brand, spark interest, and create special memories associated with the brand. While preserving the values and essence of Hermès, we emphasize their unique craftsmanship and elegance through unexpected attempts that convey humor and enthusiasm. Simultaneously, we maintain the values and essence of Hermès, highlighting their distinctive artisan spirit and sophistication through unexpected attempts that exude humor and playfulness.We aim to stimulate customers with an authentic code by creating a space where Hermès' unique attitude naturally reveals itself.