HANSSEM DESIGNPARK SONGPA
DISCIPLINESㅣINTERIOR
TYPOLOGYㅣRETAIL
DURATIONㅣ2022/07 - 2023/03
LOCATIONㅣSONGPA, SEOUL, KR
CLIENTㅣHANSSEM
STATUSㅣCOMPLETED
SIZEㅣ3600M2

DIRECTINGㅣ
KYUNGSIK PARK
DESIGNㅣ
YUJIN CHOI
MINGI SHIN
JIWON SE
CONSTRUCTIONㅣIDSTUDIO
PHOTOGRAPHㅣYONGJOON CHOI
한샘의 매장 개혁의 시작점인 디자인파크 송파점은 한샘의 밀레니얼 뮤즈를 대상으로 고객 중심의 다양한 경험을 제공하고, 다양한 뮤즈의 라이프스타일에 영감을 받을 수 있는 매장입니다. 디자인파크 송파점은 ‘집에서 삶으로‘ 라는 컨셉 하에 고객에게 영감을 불어 넣는 요소로 ‘집’이라는 물리적인 구현보다, ‘삶’에 대한 나의 스타일을 상상하게 만드는 풍성한 이야기들입니다. 새로운 공간에서의 여정을 통해 더 매력적이고 완성도 높은 삶을 상상하도록 디자인되었습니다.
디자인파크 송파점은 목적성 고객 뿐만 아니라, 미래 고객 모두를 사로잡기 위한 커뮤니티 공간을 중심으로 고객 여정이 시작됩니다. 상품을 구매하지 않더라도 모든 방문객들에게 개방되어 편히 쉬어갈 수 있는 공간이며, 한샘의 고집스러운 이념과 함께 고객에게 커피에 대한 가치를 높게 생각하고 서비스하고 있는 ‘카페 진정성‘이 입점했습니다. 상품의 전시보다 고객이 매장에서 여유있는 여정 경험을 더 중요하게 생각하고, 고객은 편안한 여정 속에서 한샘의 제품들이 ‘설핏설핏‘, ‘어롱어롱’ 비치는 인상을 받으며 상품 전시에 호기심을 갖고 경험하게 됩니다.

Design Park Songpa is a store that provides a variety of customer-centered experiences for Hanssem's muse and is a store where customers can be inspired by the muse's lifestyle. Design Park Songpa has set up a customer journey under the concept of 'from home to life' so that customers can be inspired by their own style of 'life' rather than the physical implementation of 'home'. At Design Park Songpa, the customer journey begins with a community space to capture not only existing customers but also future customers. It was designed to be a space where Hanssem's 52-year heritage and future customers can meet in a comfortable atmosphere.
We prioritize the customer’s comfortable browsing experience in the store. During a comfortable journey, customers get the impression that Hanssem’s products being veiled while also revealed. customers become curious about the product display. A community space for easy customer access, providing relaxation and inclusivity, even for non-purchasers.