DOUGHNUT CAFE KNTD DAEGU
DISCIPLINESㅣFURNITURE
TYPOLOGYㅣF&B
DURATIONㅣ2023/07 - 2023/10
LOCATIONㅣDAEGU, KR
CLIENTㅣPRIVATE
STATUSㅣDESIGN PROPOSAL
SIZEㅣ-

DIRECTINGㅣ
KYUNGSIK PARK
DESIGNㅣ
MINWOO GANG
MINGI SHIN
YUJIN CHOI
도넛 브랜드 'K'는 '매듭을 짓다'라는 핵심 가치를 강조하여, 사람과 사람, 그리고 사람과 공간을 연결하는 콘텐츠를 제공하는 것을 주요 목표로 삼았습니다. 이러한 연결의 개념을 패턴화하여 브랜드 로고와 유사한 필기체 필압 형식을 활용하여 선형으로 자연스럽게 표현했습니다. 선의 굴곡과 사이즈 꺽이는 각도는 모두 휴먼스케일을 적용하여 계산된 형태입니다. 개발된 4가지 형태 모듈은 각각이 가구의 구조체 역할을 할 수 있도록 세심하게 계획되었습니다. 이러한 모듈들이 서로 겹쳐지거나 엮여짐으로써 독특한 형태의 의자와 테이블이 형성됩니다. 이 가구는 고객들이 취식할 때 조금 더 즐거움을 느낄 수 있도록 신중히 계획된 디자인입니다.
The donut brand 'K' emphasizes its core value of 'weaving knots,' aiming to provide content that connects people with people and spaces. This concept of connection is patterned, using a handwritten pressure style similar to the brand logo, expressed naturally in linear form. The curves and angles of the lines are all calculated with the application of human-scale. The four developed module shapes are meticulously planned to function as structural elements for furniture. As these modules overlap or intertwine, they form unique shapes of chairs and tables. This furniture is designed with careful consideration to bring a little more joy to customers during their dining experience.