A@M INTERNAL BRANDING

DISCIPLINESㅣBRANDING
TYPOLOGYㅣCULTURAL

DIRECTINGㅣ
KYUNGSIK PARK
DESIGNㅣ
HWAKYEONG LEE
SOYEONG HWANG
PHOTOGRAPHㅣ
HWAKYEONG LEE
SOYEONG HWANG
아키모스피어는 변화하는 시대를 반영하는 새로운 공간 경험을 만들기 위해 개인적인 성장을 촉진하여 집단의 힘을 키워 변화를 만들어 갑니다. 인터널 브랜딩을 통해 아키모스피어의 가치관을 우리의 문화에 확실히 내재되도록, 우리는 단순히 그것들을 문장으로 나열하는 것을 넘어 우리의 가치를 담은 심볼을 디자인했습니다. 심볼은 모든 구성원들이 시각화된 기호를 통해 가치관을 공유할 수 있도록 합니다. 심볼은 다양한 방식으로 결합함으로써 의미와 깊이를 더합니다.
아키모스피어의 공간 디자인 스튜디오라는 정체성을 녹여내기 위해 심볼은 2d와 3d 버전 모두 제작되었습니다. 이러한 상징은 다양한 어플리케이션에서 시각적 요소로 사용되어, 일상생활과 문화에 아키모스피어의 가치를 전달하는 것을 돕습니다.
아키모스피어의 가치가 일상에 스며들 수 있도록 일상에서 시선이 닿는 곳에 위치할 포스터 제작 및 스튜디오 파사드 터치업 작업을 진행했습니다. 또한 구성원 개인의 목표를 심볼로 시각화한 커스텀 후드를 제작하였습니다.

Archimosphere promotes personal growth to create a new spatial experience that reflects the changing contemporary society and empowers the group to bring about change.
Through internal branding, we designed symbols that embody our values and ensure they are deeply embedded in our culture, going beyond simply listing them in sentences. These symbols enable all members to share our values through visual representations. By combining these symbols in various ways, we add meaning and depth.
To embody the identity of Archimosphere’s spatial design studio, symbols were created in both 2D and 3D versions. These symbols are used as visual elements in various applications, helping to communicate Archimosphere’s values in everyday life and culture.
To ensure that Archimosphere’s values permeate everyday life, we created posters that are placed where they catch the eye, and also carried out a touch-up job on the studio façade. Additionally, we created custom hoodies that visualize individual members’ goals using symbols.